Jumaat, 21 April 2017

Masalah Tidak Boleh On Pada Netbook HP Pavilion DV2-102AX


Masalah

# Netbook tidak boleh on atau dihidupkan
# Bateri cas tidak masuk
# Charger hilang
# Cover berwarna chrome pada kanan dan kiri tepi netbook patah

Penyelesaian

# Masalah netbook tidak boleh on atau dihidupkan disebabkan power switch button telah patah. Power switch button jenis slide ini memang mudah patah, jika di slide dengan kasar. Bagi menyelesaikan masalah ini, saya tukar sahaja dengan power switch button terpakai.
# Bagi masalah bateri tidak masuk cas adalah disebabkan bateri telah rosak. Saya tukar sahaja dengan bateri baru jenis oem. Kalau bateri anda di syorkan untuk menukar bateri baru dan bukan terpakai kerana bateri mempunyai jangka hayat atau pusingan cas.
# Charger original netbook ini telah hilang dan pemilik netbook menyuruh saya beli sahaja charger baru. Saya beli charger jenis oem.
# Bagi masalah cover berwarna chrome pada kanan dan kiri tepi netbook patah, saya tukar sahaja dengan yang terpakai. Setelah ditukar cover, bahagian ini tidak lagi longgar dan lebih kukuh.

Perhatikan Power Switch Button Dan Cover Berwarna Chrome Patah
Power Switch Button Dan Cover Berwarna Chrome Terpakai
Charger Oem Baru
Bateri Oem Baru Berkapasiti 4400mAh
Netbook Dapat Dihidupkan Seperti Biasa

1 ulasan:

  1. Assalam. Tuan, ade lagi tak spare part switch hp pavilion dv2? Yang saya punya patah plak. Senang sangat patah. Kalau ada berpa harganya?

    BalasPadam